reklama

Šport - kľúč k získaniu základných vlastností pre úspech

Myslím si, že dnes môže byť úspešný každý. Je toľko možností ako na sebe začať pracovať, postupne rásť a stať sa úspešným, avšak chce to aj isté osobnostné vlastnosti a schopnosti, ktoré nám v tom výrazne dopomôžu alebo, bez ktorých to jednoducho nepôjde. A možno nesúhlasíte ale týchto pár vlastností vás naučí aj šport.  Tak viete, ktoré sú to?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nižšie je podľa mňa pár kľúčových vlastností, ktoré by mal mať každý ( úspešný ) človek. Ale ako ich získať? Športom ! Pretože hrávam basketbal použijem ako príklad práve tento šport. Ale v princípe je to jedno.

MOTIVÁCIA je ako v živote, tak aj v športe dosť podstatná. Pred každým tréningom sa musím motivovať, povedať si, že dnes budem lepší ako moji spoluhráči. A ísť na zápas bez motivácie je ako ísť do obchodu bez peňazí. Nič z toho nemám ani ja ani môj tím.

SEBAVEDOMIE získavam z výsledkov. Keď aj z maličkostí. Pochváli ma tréner? Super, teším sa. Ak ma nepochváli a viem, že som niečo urobil dobre pochválim sa aj sám, aj tým získavam sebavedomie. Odohrám dobrý zápas? Nemôžem mať viac sebavedomia. A to neplatí len na šport, sebavedomie mi ostáva. A môžem ho využiť v každej oblasti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

CIEĽAVEDOMOSŤ je aj pre športovcov hlavná. Ak si určím nejaký cieľ, oveľa rýchlejšie sa zlepšujem ale oveľa rýchlejšie aj získavam motiváciu a sebavedomie. Napríklad poviem si, že dnes dám desať košov po sebe. Mám cieľ, ak to poviem nejakému spoluhráčovi mám aj vyššiu motiváciu ukázať mu, že to dokážem, a ak to aj splním, dosiahnem čo chcem, získam potrebné sebavedomie. V každom zápase je jasný cieľ vyhrať a urobiť preto všetko. Ak náhodou prehráme, v poriadku poučíme sa z chýb a ideme ďalej. Táto vlastnosť nám dáva omnoho viac než si môžeme predstaviť.

DISCIPLÍNA A VYTRVALOSŤ sú najmä v starších kategóriách dôležité vlastnosti. Disciplínu získavam najmä vo vyrovnaných zápasoch, kde aj to najmenšie zaváhanie narobí veľké škody. A bez vytrvalosti sa nedá urobiť nič. Ak nie som vytrvalý po troch prehrách by som skončil. Ak nie som vytrvalý, tak zápas, kde prehrávame je dávno stratený. Ak nie som vytrvalý tak po pár rokoch skončím lebo niekto je lepší ako ja. Takže vytrvalosť dotvára a spája všetky predchádzajúce vlastnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím, že so mnou budete súhlasiť, že tieto vlastnosti sú potrebné a tak isto, že šport je skvelá nie len zábava, príležitosť byť najlepší a mať v ňom úspech ale môže vám dať aj dôležité vlastnosti do budúcna. Treba si ich len uvedomiť a pracovať s nimi.

Jakub Ševčík

Jakub Ševčík

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent gymnázia, ktorý miluje cestovanie a písanie. Rád sa učím novým veciam a spoznávam nových ľudí. Zaujímam sa najmä o témy ako sú láska, šťastie ale aj o sebarozvoj. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieŠkola a sebapoznanieLáska a šťastie

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu